Zgłaszane sygnały dotyczyły udzielenia informacji o miejscu uzyskania świadczenia z powodu nieczynnej przychodni, dostępu do leków, dostępu do szczepień, sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia wymagającego pomocy medycznej lekarza POZ, dostępu do dokumentacji oraz uzyskania zaświadczenia o leczeniu.
Czytaj: Rzecznik Praw Pacjenta zapowiada postępowania w sprawie odmowy dokumentacji medycznej >>>
Najwięcej sygnałów dotyczyło województw: lubuskiego: 52, dolnośląskiego – 41, śląskiego – 32, warmińsko-mazurskiego – 29, opolskiego – 28 i lubelskiego – 24. Z województwa mazowieckiego do Rzecznika Praw Pacjenta dotarły 22 sygnały, z podkarpackiego – 21 sygnałów, z pomorskiego – 13. Najmniej problemów zgłaszali pacjenci z województw małopolskiego – 8 oraz łódzkiego – 6.
Rzecznik Praw Pacjenta uruchomił bezpłatną ogólnopolską infolinię dla pacjentów, która czynna jest także w sobotę i niedzielę w od 9.00 do 21.00:, numer 800 190 590. Poza tym dodatkowo zostały uruchomione awaryjne numery: 22 532 82 9722 532 82 97 oraz 22 532 82 9822 532 82 98.
Na temat umów w zakresie POZ na rok 2015 czytaj: www.zdrowie.abc.com.pl