Rzecznik Praw Obywatelskich podjął tę sprawę z urzędu na podstawie doniesień prasowych. Zwrócił się między innymi do Rzecznika Praw Pacjenta i do właściwego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
W odpowiedzi Rzecznik Praw Pacjenta poinformował RPO, że wszczął postępowanie „w przedmiocie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów”, natomiast NFZ podjął kontrolę w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
Czytaj: RPP: odmowa świadczenia z powodu rejonizacji to naruszenie praw pacjenta>>>
Ostatecznie Rzecznik Praw Pacjenta poinformował, że poradnia naruszała zbiorowe prawa pacjentów, bo pacjenci powinni móc ustalić termin wizyty kontrolnej już w czasie wizyty u lekarza. Stwierdził też, że poradnia zaprzestała stosowania tej praktyki.
Żeby widzieć komentarze musisz:
- być zalogowanym do Facebooka
- mieć zaakceptowaną politykę prywatności (pliki cookies)
- korzystać z przeglądarki Chrome