W oddziale PZU przy specjalnie oznaczonym stanowisku osoba głucha może nawiązać połączenie wideo z tłumaczem z firmy Migam.org, a za jego pośrednictwem przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU. Usługa została wprowadzona pilotażowo w ośmiu wybranych oddziałach.
Nowa usługa skierowana jest do osób głuchych i niedosłyszących mieszkających w największych miastach w Polsce. Wcześniej musiały one udać się do oddziału w towarzystwie osoby słyszącej, posługującej się językiem migowym, która była pośrednikiem i tłumaczem w rozmowie. Dzięki wprowadzeniu obsługi w polskim języku migowym, który jest skodyfikowanym systemem językowym nauczanym w szkołach i na specjalnych kursach niesłyszący mogą kontaktować się z ubezpieczycielem w języku, który jest dla nich naturalny i w pełni zrozumiały.
Czytaj: NIK sprawdzi dostępność języka migowego w urzędach>>>
- W PZU wiemy jak ważna jest odpowiednia komunikacja ze wszystkimi naszymi klientami. Wciąż staramy się poprawić jej dostępność, np. wprowadzając obsługę w mediach społecznościowych, czy za pomocą chatu wideo. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom takim jak obsługa w języku migowym odpowiadamy na potrzeby wielu osób które do tej pory nie mogły w pełni korzystać z naszych usług. Tłumaczenia on-line są praktycznym rozwiązaniem, które dzięki nowoczesnej technologii znacznie poprawiają jakość oraz komfort ich obsługi – mówi Michał Witkowski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.
Oprócz usługi internetowej PZU przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego.