Karta Kontrolna stanowi też uzupełnienie dla procedur wynikających z normy ISO 9001:2008, którą Prywatna Lecznica Certus ma wdrożoną od ponad 10 lat.
Obowiązek prowadzenia Okołooperacyjnej Karty Kontrolnej w Prywatnej Lecznicy Certus dotyczy wszystkich pacjentów poddawanych procedurom operacyjnym wymagającym naruszenia powłok i znieczulenia przez anestezjologa.
Okołooperacyjna Karta Kontrolna została opracowana przez specjalistów z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia na podstawie formularza Surgical Safety Checklist zalecanego przez Światową Organizację Zdrowia w ramach inicjatywy "Bezpieczna chirurgia ratuje życie".
W roku 2011 roku minister zdrowia wydał komunikat, w którym rekomendował stosowanie Okołooperacyjnej Karty Kontrolnej podczas zabiegów chirurgicznych w celu zapobiegania ewentualnym zdarzeniom niepożądanym. Stosowanie Karty poparły także organizacje: Towarzystwo Chirurgów Polskich, Polskie Towarzystwo Anestezjologii i Intensywnej Terapii oraz Towarzystwo Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce.
Karta Kontrolna dzieli zabieg operacyjny na trzy fazy, z których każda odpowiada poszczególnym etapom realizacji procedury zabiegowej. Na każdym z etapów koordynator Karty Kontrolnej musi uzyskać od zespołu wyraźne potwierdzenie, że zrealizowano określony wymóg weryfikacyjny. Uzyskanie potwierdzenia warunkuje przejście do kolejnej fazy zabiegu.
Prywatna Lecznica Certus prowadzi 4 placówki. Trzy z nich zlokalizowane są w Poznaniu: przy ulicy Grunwaldzkiej, Dąbrowskiego oraz Wagrowskiej, jedna – w Swarzędzu. Przy ulicy Grunwaldzkiej działa szpital z 51 łóżkami, który oferuje usługi w zakresie urologii, ginekologii, chirurgii ogólnej, chirurgii plastycznej, ortopedii i traumatologii narządu ruchu.
Czytaj więcej na temat GRC:
GRC ważne również dla placówek medycznych >>>
Compliance to efektywność wszystkich szczebli organizacji szpitala >>>
GRC: potrzebny jest ranking efektywności szpitali >>>
Prywatna Lecznica Certus wdrożyła Okołooperacyjną Kartę Kontrolną
Prywatna Lecznica Certus z Poznania wprowadziła w swoim szpitalu obowiązek prowadzenia i wypełniania Okołooperacyjnej Karty Kontrolnej. Celem wprowadzenia Karty jest maksymalne zmniejszenie możliwości wystąpienia zdarzenia niepożądanego, zgonów pacjentów lub komplikacji pooperacyjnych. Prowadzenie Karty jest elementem procedur GRC (zgodność, ryzyko, ład), których celem jest między innymi zminimalizowanie ryzyka.