Celem działań prowadzonych w ramach kampanii „STOMAlife. Odkryj stomię” jest walka z wykluczeniem społecznym dotykającym stomików i pomoc w akceptacji nowej sytuacji życiowej. W tym celu powstało miejsce, gdzie żadne pytania nie pozostają bez odpowiedzi. Stomicy mogą kierować wszelkie zapytania odnośnie stomii pod numerem telefonu 800 633 463 lub na adres biuro@stomalife.pl.
- Stomicy powinni otrzymywać wsparcie zarówno od pielęgniarek stomijnych, jak i psychologów, gdy nie radzą sobie w nowej sytuacji życiowej. Często poradnie stomijne otwarte są parę dni w tygodniu. Osoby, które cierpią na inne przypadłości poza stomią, mogą napotkać trudności, żeby skonsultować się ze specjalistą. Dlatego wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom stomików, ich rodzin i osób im bliskich, tworząc kontakt, który pozwala na zasięgnięcie porady bez wychodzenia z domu i umawianie się na konkretny termin‒ powiedział profesor dr hab. n. med. Wiesław Tarnowski, Przewodniczący Rady Programowej kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj Stomię”.
W procesie akceptacji stomii istotna jest możliwość kontaktu z ekspertami w tej dziedzinie. Stomicy napotykający problemy z prawidłowym doborem sprzętu stomijnego, higieną czy pielęgnacją stomii mogą poradzić się w tej kwestii pielęgniarki stomijnej. Natomiast stomicy mający pytania z zakresu odnajdywania się w nowej sytuacji życiowej zostaną przekierowani do psychologów.
Czytaj: Eksperci: stomia nie odbiera kobiecości>>>
Wśród ekspertów znajdują się również dietetycy, udzielający porad jak prawidło zbilansować dietę w przypadku wyłonionej: ileostomii, kolostomii czy urostomii. NA STOMAlinię, w celu zasięgnięcia porady fizjoterapeuty, mogą zwracać się stomicy chcący wrócić do dawnej sprawności fizycznej. Osoby z wyłonioną przetoką zapominają często o fakcie, że obecność stomii nie przekreśla aktywnego życia seksualnego oraz możliwości zajścia w ciążę.
Celem kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię” jest walka z wykluczeniem społecznym dotykającym stomików, przełamanie tabu związanego ze stomią oraz edukacja pacjentów i społeczeństwa w zakresie faktów i mitów z nią związanych. Misją inicjatywy jest zbudowanie powszechnej akceptacji dla stomików tak by mogli powrócić do normalnej aktywności zawodowej i społecznej.
Dowiedz się więcej z książki | |
Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne
|
Organizatorami kampanii są: Polskie Towarzystwo Stomijne Pol-ilko, Fundacja im. dr. Macieja Hilgiera oraz Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita". Partnerem medycznym jest firma SALTS POLSKA Sp. z o.o. oraz Maganimed Sp. z o.o.
Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Pacjenta, Rzecznika Praw Dziecka, Collegium Medicum UMK, Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacji ECE „Po Prostu”, Łódzkiego Stowarzyszenia Stomijnego, Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Polskiego Klubu Koloproktologii, Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Onkologicznych, Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej, Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek Stomijnych, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego, Polskiego Towarzystwa Urologicznego, Pomorskiego Stowarzyszenia Stomijnego, Prezydent Warszawy oraz Towarzystwa Chirurgów Polskich i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Żeby widzieć komentarze musisz:
- być zalogowanym do Facebooka
- mieć zaakceptowaną politykę prywatności (pliki cookies)
- korzystać z przeglądarki Chrome