Za pomocą systemu będzie można złożyć wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu, wnioski o podwyższenie i obniżenie ceny oraz wnioski o skrócenie obowiązywania decyzji refundacyjnej.

Dzięki wprowadzeniu SOLR cały proces zostanie zinformatyzowany, a wnioskodawca będzie miał wgląd w dokumentację na poszczególnych etapach rozpatrywania wniosku.

Uszczegółowione zostały także przepisy w zakresie funkcjonowania Komisji Ekonomicznej i obowiązków AOTMiT dotyczące wprowadzonego systemu SOLR.

Przed złożeniem wniosku o założenie konta w SOLR należy wcześniej założyć konto w Systemie Administracji P2, które jest niezbędne do poprawnego uwierzytelnienia użytkowników w SOLR. 

System Administracji pozwala na wykonywanie czynności dotyczących tożsamości i podpisywania dokumentów z jednego miejsca. Funkcjonalności tego systemu w zakresie uwierzytelniania użytkowników i podpisu elektronicznego będą wykorzystywane na potrzeby systemów wchodzących w skład projektów P1 i P2. 

Wzór wniosku oraz szczegółowe instrukcje znajdują się na stronie Ministerstwa Zdrowia.

Źródło: www.mz.gov.pl