Jak zauważa Medycyna Praktyczna Online, pojawiają się przypadki reklamowania gabinetów lekarskich w serwisach sprzedaży grupowej. Są to działania niedozwolone.
Jak zauważa Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Maciej Hamankiewicz, nie powinno być takich przypadków, gdyż usługa polegająca na ratowaniu zdrowia i życia nie jest tym samym, co np. usługi fryzjerskie. Hamankiewicz dodaje, iż medycy powinni zdobywać swoich pacjentów solidną pracą i rzetelnym wykonywaniem zawodu lekarza, a nie reklamą, gdyż nie jest to godne ich zawodu.
Opinię Prezesa NRL popierają inni eksperci z dziedziny ochrony zdrowia. Marcin Mikos, ekspert prawa medycznego uważa, iż „usługi medyczne w Polsce są obwarowane zakazem reklamy; taka forma promocji została uznana przez samorząd lekarski za niezgodną z przepisami prawa (mogą im za to grozić kary za wykroczenia zawodowe)”. Z kolei Przewodniczący Komisji Etyki Lekarskiej NRL Stefan Bednarz twierdzi, iż „granica informacji w przypadku tego typu ogłoszeń została wyraźnie przekroczona” i radzi swoim kolegom po fachu, aby „zaniechali tego sposobu pozyskiwania pacjentów”.
Więcej na ten temat na stronie internetowej MP Online.
Opracowanie: Agnieszka Sostenes-Brązert
Źródło: www.mp.pl, stan z dnia 27 marca 2012 r.
\