Jednym z celów jest także informowanie o korzyściach, jakie niesie za sobą ta terapia oraz edukacja w zakresie zagadnień medycznych, prawnych i etycznych związanych z przeszczepianiem narządów w naszym kraju.
Kampania, która upowszechnia wiedzę o transplantacji i promuje oświadczenia woli, w roku szkolnym 2013/2014 jest będzie realizowana w trzech województwach: wielkopolskim, małopolskim i śląskim.
Jak informuje kampania na swojej stornie, w każdym województwie do udziału w projekcie zapraszane są szkoły ponadgimnazjalne. Intencją organizatorów akcji jest zainspirowanie młodzieży do przeprowadzenia w szkołach i społecznościach lokalnych kampanii informacyjnych, podczas których uczniowie mogą m. in. kolportować materiały informacyjne, organizować spotkania ze specjalistami (lekarzami, osobami oczekującymi na przeszczep i tymi, które nowy narząd już otrzymały) i przygotowywać własne, niekonwencjonalne działania promocyjne. Kształt kampanii w każdej ze szkół zależy wyłącznie od zaangażowania i kreatywności młodych ludzi. Organizatorzy służą wsparciem merytorycznym oraz zapewniają szkolenie, materiały edukacyjne i promocyjne. Trzy najciekawsze kampanie w każdym regionie zostaną wyróżnione czekami charytatywnymi, które uczniowie przekażą na dowolnie wybrany cel dobroczynny.
Podczas dotychczasowych pięciu edycji kampanii, akcja objęła zasięgiem ponad 150 tysięcy uczniów z 430 szkół ponadgimnazjalnych w sześciu województwach (wielkopolskim, małopolskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim i łódzkim). Młodzież podczas autorskich działań rozdała ponad 480 tysięcy oświadczeń woli. W Wielkopolsce i Małopolsce kampania jest elementem rządowego programu „Partnerstwo dla Transplantacji”, a we wszystkich regionach projekt wspierają władze samorządowe, kuratoria oświaty oraz lokalne media.
Kampania „Drugie życie” zainaugurowana na Śląsku
Kampania Drugie życie rozpoczęła promowanie idei transplantacji na Śląsku. W kampanii wezmą udział uczniowie z 40 szkół województwa. Jej celem jest promowanie przeszczepiania narządów wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych.