Jak zapowiada resort zdrowia to nowy etap funkcjonowania call centre Narodowego Funduszu Zdrowia. Od września dzwoniąc pod numer 800 190 590, przez całą dobę można dowiedzieć się m.in. gdzie znajduje się najbliższy szpital, w którym miejscu najszybciej otrzymamy pomoc medyczną, jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
- Pacjent, kontaktując się, może dowiedzieć się, gdzie pójść do lekarza, gdzie jest najszybszy termin diagnostyki i terapii oraz np., gdzie w ich okolicy znajduje się dana placówka – wskazał prof. Łukasz Szumowski, minister zdrowia.
Kontrolerzy NFZ będą już mogli karać zza biurka - czytaj tutaj>>
Videoczat i język migowy
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, videoczat na stronie internetowej NFZ oraz obsługę pacjentów w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. Infolinię w ciągu doby obsługuje ok. 60 konsultantów.
- To początek zmian, docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także – z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych - zapowiada resort.
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierali pracownicy Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu – Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia.
Telefoniczna Informacja Pacjenta w liczbach:
- ponad 33 tys. – tyle połączeń odebrali konsultanci TIP w ciągu ostatnich 2 tygodni;
- 4:55 min. – średni czas rozmowy;
- 11 sek. – średni czas oczekiwania na połączenie;
- ok. 60 konsultantów średnio obsługuje infolinię w ciągu doby (tydzień roboczy).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.