Dunn mówi o systemach badających zadowolenie chorych z pobytu w szpitalu, które są stosowane na całym świecie i działają w 5 tysiącach szpitali.
Najważniejsze pytania w takich kwestionariuszach dotyczą tego, czy personel medyczny, czyli lekarze i pielęgniarki, komunikowali się z chorym w zrozumiałym języku. Istotne jest to, czy pacjent został dobrze poinformowany, jak ma zadbać o siebie po powrocie do domu i jakie leki przyjmować. Ale także czy w danej placówce pokoje były czyste, czy w nocy panował spokój.
Najlepsze wyniki pod tym względem mają Stany Zjednoczone, ponieważ placówki są do tego motywowane większym finansowaniem.
Cały artykuł www.gazetaprawna.pl
Także w Polsce podejmowane są wysiłki w celu poznania oczekiwań pacjentów oraz spełniania ich. Inicjatywę taką podjęła między innymi Grupa Nowy Szpital prowadząca sieć 13-tu placówek.
Czytaj więcej na ten temat:
Wyniki ankiety szpitala: pacjenci oczekują lepszej komunikacji >>>
Szpital w Kostrzynie pyta o opinie i oczekiwania >>>
Nowy Szpital w Świeciu chce poznać oczekiwania pacjentów >>>
Na temat GRC czytaj także:
GRC ważne również dla placówek medycznych>>>
GRC nie można sprowadzać tylko do odpowiedzialności odszkodowawczej >>>
GRC oznacza dbałość o pacjenta
Można mieć czysty szpital, w którym nie ma zakażeń i jest mała śmiertelność, ale jeśli lekarze i pielęgniarki nie dbają o chorych, to ostateczny wynik dla szpitala będzie negatywny - mówi na łamach Dziennika Gazety Prawnej Tucson Dunn, który ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu placówkami i systemem ochrony zdrowia. Stosowanie procedur GRD pozwala na osiągnięcie wymaganego standardu pod tym względem.