Szpitale i samorządy zaczynają korzystać ze specjalistycznych firm doradczych, bo dobrze przeprowadzona restrukturyzacja kosztów wynagrodzeń, zakupu leków i usług daje pokaźne oszczędności.
W średniej wielkości placówce o kontrakcie rzędu 100 mln zł rocznie może przynieść nawet o 30 mln zł lepszy wynik finansowy. Przykładem jest np. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie, który podpisał kolejną umowę z firmą AMG Finanse zajmującą się restrukturyzacją szpitali – pisze Dziennik Gazeta Prawna. Szpital miał ponad 100 mln zł długów i przynosił 36 mln zł straty rocznie. Po intensywnych pracach strata spadła do 3 mln złotych. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki zmianom organizacji pracy, systemu wynagrodzeń oraz zasad zakupu leków. Podobny efekt uzyskano w szpitalu MSWiA w Opolu, który planowano zlikwidować, a który teraz zamiast strat przynosi zyski. Aby mieć oszczędności potrzeba jednak zdeterminowanego menedżera i wsparcia organów właścicielskich, czyli zwykle samorządu. Zazwyczaj firmy doradcze za swoje usługi biorą rocznie 10% z zaoszczędzonych pieniędzy – pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Źródło: portalsamorzadowy.pl/Dziennik Gazeta Prawna, 31 maja 2011 r.

Data publikacji: 2 czerwca 2011 r.