Farmaceuci wskazują, że nie istnieje żadna merytoryczna przesłanka do prowadzenia reklamy aptek i świadczonych przez nie usług .
Jak podkreślają aptekarze, jako osoby wykonujące zawód mający na celu ochronę zdrowia publicznego nie mogą zaakceptować sytuacji, w której potrzebujący pomocy pacjent miałby być narażany na oddziaływanie reklamy w tak wrażliwej sferze, jaką jest ochrona jego zdrowia i życia. Podstawowym zadaniem Farmaceuty jest udzielanie pacjentom pomocy w postaci usług farmaceutycznych w placówce ochrony zdrowia.
Nie chcemy, żeby narzucano nam, farmaceutom, praktyki rynkowe, których nie można pogodzić z należytym wykonywaniem naszego zawodu. Nie mamy wątpliwości, że jako lekarz doskonale rozumie Pan nasze stanowisko i nie pozwoli, aby w aptece bezwzględna komercja zwyciężyła z medycyną. Z pewnością podziela Pan pogląd, że aptekę tworzą wykwalifikowani farmaceuci, a nie przedsiębiorca, który ją prowadz – czytamy w liście skierowanym do ministra zdrowia.
Źródło: www.nia.org.pl