Jak wynika z apelu Centrum, powoduje to nieuzasadnione koszty i wymusza dodatkową pracę. CPI przyłącza się do apelu CSIOZ i przypomina, że rejestracji można dokonać korzystając z bezpłatnego, powszechnie dostępnego profilu zaufanego, który umożliwia wnoszenie pism do urzędów drogą elektroniczną ze skutkiem prawnym równoważnym ich osobistemu wniesieniu i własnoręcznemu podpisaniu.

Zgodnie z nowymi przepisami, jedyną obowiązującą drogą rejestracji podmiotów leczniczych jest elektroniczna, np. z wykorzystaniem bezpłatnego profilu zaufanego. Jak się okazuje, nie wszyscy o tym pamiętają, wciąż wysyłając dokumentację w wersji papierowej.

„W związku z § 18 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. Nr 221, poz. 1319 z późn. zm.), od 1 kwietnia 2013 r. wnioski o wpis, zmianę wpisu i wykreślenie z rejestru mogą być składane wyłącznie w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 262) lub profilu zaufanego ePUAP, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 235) - czytamy w apelu zamieszczonym na stronie CIOZ.

Niezależnie od powyższego, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia ponownie usilnie prosi o przesyłanie dokumentów adresowanych do CSIOZ za pośrednictwem ePUAP - szczególnie tych dokumentów, dla których wymagane jest uzyskanie przez nadawcę Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP). Centrum zdecydowanie rekomenduje utworzenie konta na ePUAP. Uniemożliwienie Centrum wnoszenia do Państwa jednostek czytelnych, naturalnych i oryginalnych dokumentów elektronicznych bez możliwości uzyskania urzędowego poświadczenia przedłożenia wymusza na pracownikach Centrum wykonywanie całkowicie zbędnej pracy związanej z tworzeniem dokumentu papierowego i ponoszenie całkowicie nieuzasadnionych kosztów opłaty przesyłki poleconej.

Centrum apeluje o przesyłanie oryginalnych, naturalnych dokumentów elektronicznych, a nie ich znacznie mniej czytelnych odwzorowań papierowych, apeluje o wykorzystywanie środków komunikacji elektronicznej zgodnie z celem ich wytworzenia i tym samym o rozsądne wydawanie środków publicznych”.


Źródło: www.csioz.gov.pl