- Chodzi o to, by praktyczne decyzje biznesowe nie omijały przepisów prawa i nie działały na szkodę klientów. Mówiąc wprost - to stanie na straży tego, aby firmy działające na rynku finansowym były instytucjami zaufania publicznego – mówi Paweł Kuskowski, przewodniczący Stowarzyszenia Compliance Polska.
Według rozmówcy biznes.interia.pl compliance spełnia także ważną rolę w ochronie wartości marki i reputacji firmy oraz wspiera pracowników we współpracy z klientami.
W Polsce specjaliści ds. compliance pojawili się na rynku po 2007 roku. Prekursorem powstania tych wyspecjalizowanych działów była branża finansowa, w której zaufanie i jasne reguły prowadzenia biznesu bezpośrednio przekładają się na zachowania inwestorów i klientów. Teraz w zawodzie pracuje około kilku tysięcy osób, ale co roku liczba ta się zwiększa.
Cały wywiad z Pawłem Kuskowskim: www.biznes.interia.pl
Na temat compliance czytaj także:
Compliance to efektywność wszystkich szczebli organizacji szpitala >>>
Compliance musi bazować na systemie informacji prawnej >>>
Jest boom na zawód specjalisty ds. compliance >>>
Compliance to także zasady etyki
Compliance to nie tylko zestaw działań, których celem jest zapobieganie i efektywne zarządzanie ryzykiem braku zgodności z przepisami prawa i wytycznymi organów nadzoru to także przestrzeganie zasad etyki.