- Często lekarzom i członkom personelu medycznego wydaje się, że najważniejsza jest fachowa wiedza. Tymczasem pacjenci oceniają ich także po tym, jak potrafią z nimi rozmawiać i zaspokajać inne potrzeby, choćby związane z empatią - mówią trenerzy.
To właśnie lekarze byli grupą, którą najtrudniej było zachęcić do udziału w zajęciach. A możliwości do zdobycia wiedzy oraz - jak pokazał przebieg szkoleń bogatych w warsztaty - także umiejętności było sporo. W ciągu blisko dwóch lat realizacji projektu przypadło w sumie 218 dni szkoleniowych. W zajęciach brało udział 101 kobiet i 21 mężczyzn. W ramach cyklu szkoleń zorganizowano także kurs języka angielskiego. Była to znakomita okazja do podniesienia swoich umiejętności w tym zakresie. Obejmował on bowiem w sumie 120 godzin zajęć. By były jak najbardziej efektywne odbywały się one w czterech grupach zaawansowania.
Wszystkie zajęcia prowadzone były według autorskich programów, dopasowanych do potrzeb uczestników projektu. A cały projekt szkoleniowy , kosztujący blisko 725 tys. zł, był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Efektem szkoleń jest prawie 1200 certyfikatów i prawie 110 szkoleń dla 125 etatowych pracowników.
Centrum Zdrowia Tuchów prowadzi poradnie specjalistyczne oraz szpital z czterema oddziałami: ginekologii i położnictwa, neonatologii, chorób wewnętrznych oraz chirurgii jednego dnia. Posiada także Centrum Rehabilitacji oraz Centrum Psychoterapii. Prowadzi placówki w Wierzchosławicach, Biadolinach Radłowskich, Bruśniku, Ciężkowicach, Jastrzębiej, Jodłowce Tuchowskiej, Wojniczu, Szerzynach, Siemiechowie i Gromniku. Podstawową opieką zdrowotną placówka otacza blisko 59 tysięcy pacjentów na Pogórzu.
Centrum powstało w 2008 roku z przekształcenia Zespołu Opieki Zdrowotnej w Tuchowie. Centrum prowadzi spółka pracownicza.
Centrum Medyczne Tuchów: potrzebne umiejętności interpersonalne
Centrum Medyczne Tuchów realizuje projekt szkoleniowy pod nazwą W Trosce o Ciebie doskonalenie kadr. W ramach programu odbyły się szkolenia medyczne, prawne, menedżerskie oraz interpersonalne. Zdaniem osób prowadzących zajęcia wielu pracowników powinno jeszcze solidnie popracować szczególnie nad umiejętnościami interpersonalnymi.