Według przedsiębiorców zmiany te będą niekorzystne nie tylko dla krajowych producentów leków oraz suplementów diety, ale także dla rynku hurtowego i detalicznego, a przede wszystkim dla pacjentów.
BCC podkreśla, że każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji, niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej.
„Z punktu widzenia przemysłu farmaceutycznego takie rozwiązania pozostają w sprzeczności z rządową Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju. Są również niekorzystne dla budżetu państwa oraz rynku reklamy i mediów publicznych” – stwierdza BCC.
BCC podkreśla, że nie kwestionuje potrzeby zwiększenia nadzoru państwa nad reklamami niektórych suplementów diety.
„Zgłosiliśmy w tym zakresie wiele propozycji zmian dotyczących ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Oczekujemy jasnych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety opartych na obowiązujących zasadach unijnych i krajowych regulacji” – oświadczają przedsiębiorcy.
Natomiast pozytywnie BCC ocenia inicjatywę podmiotów działających na polskim rynku suplementów diety dotyczącą wprowadzenia „Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” i stworzenia mechanizmów dobrowolnej samokontroli prowadzenia reklamy zgodnej z obowiązującym prawem.
Źródło: www.bcc.org.pl
Czytaj także: Rynek aptek - co się zmieni?>>>