Kryzysowe zarządzanie
Wiedza z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego państwa oraz zarządzania kryzysowego i analizy ryzyka na poziomie struktur samorządowych przyda się każdemu specjaliście administracji publicznej oraz analitykom ryzyka i managerom na szczeblu zarządzającym w sektorze prywatnym. Ze względu na wysoce specjalistyczne zagadnienia, wiedza ta powinna łączyć się z praktyką przekazywaną przez kadrę doświadczonych specjalistów. Kierunek odpowiadający wymaganiom nowoczesnej kadry samorządowej można znaleźć w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego:
- Zdając sobie sprawę z wagi zagadnień i potrzeby przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie, ułożyliśmy program studium z zarządzania w sytuacjach kryzysowych we współpracy z Biurem Bezpieczeństwa Narodowego. Dzięki temu możemy zapewnić słuchaczom kadrę wybitnych specjalistów praktyków, którzy współtworzyli system zarządzania kryzysowego w Polsce, a także zajęcia praktyczne z zakresu przygotowania lub ewaluacji planu zarządzania kryzysowego – deklaruje dr Paweł Olszewski, kierownik studiów Bezpieczeństwo wewnętrzne – zarządzanie w sytuacjach kryzysowych w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Ważność audytu i partnerstwa publiczno-prywatnego
Skuteczne zarządzanie w administracji publicznej oraz na szczeblu strategii rozwoju firmy (nie tylko) w czasie kryzysu to także powierzenie kontroli i audytu wewnętrznego wykwalifikowanym specjalistom. Zadbanie o spójność wewnętrzną organizacji, przejrzystość finansową, ale także analiza wydatków i optymalizacja kosztów – to zadania specjalisty – kontrolera zarządzającego.
Odpowiedzialność takiego specjalisty jest ogromna. Dlatego musi on zostać wyposażony w odpowiedni zestaw narzędzi i umiejętności. Na takim stanowisku bowiem przyda się wiedza z zakresu regulacji ustawowych w zakresie kontroli zarządczej, ustawy o finansach publicznych, a także elementów zarządzania w administracji publicznej. Słuchacz powinien także poznać standardy INTOSAI – systemu kontroli wewnętrznej pozwalającemu skompletować niezbędną dokumentację i reagować na potencjalne nadużycia w sposób metodyczny i skuteczny.
Podobne zadanie należy do specjalisty od zamówień publicznych metodą Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP), który powinien tak zarządzać budżetem państwowym i tak analizować potencjalne ryzyko inwestycyjne, aby inwestycja okazała się opłacalna w dłuższym okresie.
Studium Zamówień zapewnia usystematyzowaną i poszerzoną o specjalistyczne zagadnienia wiedzę, która jest niezbędna do prawidłowego udzielania wszelkich zamówień. Dzięki temu unikniemy sytuacji, jaką trapi sektor zamówień publicznych: nabywania świadczeń słabszej jakości za niższą cenę, tym samym ponoszenia znacznie wyższych kosztów eksploatacji i użytkowania przedmiotu zamówienia – podsumowuje Włodzimierz Dzierżanowski – kierownik Studium zamówień publicznych w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Pełna oferta studiów podyplomowych: www.ckp.lazarski.pl