Z dniem 14 stycznia 2017 r. nałożone zostaną na zamawiającego nowe obowiązki. Zgodnie z art. 20a p.z.p. w zamówieniu, którego wartość przekroczy 1 mln euro, obowiązkiem zamawiającego będzie powołanie zespołu do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia. Celem regulacji jest zapewnienie kontroli prawidłowości przeprowadzanych prac oraz efektywność realizacji zamówienia. Osoby wchodzące skład zespołu będą czuwać oraz uczestniczyć w przedmiotowym zamówieniu.
Obowiązek ten występuje tylko w zamówieniach, których wartość przekroczy 1 mln euro. W razie niższej wartości zamawiający będzie miał jedynie uprawnienie do powołania takiego zespołu. Ustawodawca ściśle powiązał pracę zespołu z komisją przetargową. Zgodnie z przepisami, co najmniej dwóch członków zespołu powoływanych jest w skład komisji. Dodatkowo, zamawiający może odstąpić od powołania zespołu, jeśli zapewni udział, co najmniej dwóch członków komisji przetargowej w nadzorze nad realizacją udzielonego zamówienia.
Szczegółowe regulacje odnośnie prac zespołu, jego funkcjonowania, trybu pracy oraz odpowiedzialności członków zamawiający powinien określić w regulaminach pracy komisji przetargowej lub wewnętrznych regulaminach, które obejmują swym zakresem udzielanie zamówień publicznych. Jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zespołu.
Źródło: Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej z książki | |
Zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT. Wybrane zagadnienia praktyczne
|