Postępowanie współfinansowane jest ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zamówienie jest wynikiem m.in. rosnącej frekwencji w Kolejach Wielkopolskich. Zamawiający zdecydował się na zakup 10 fabrycznie nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie kryterium ceny (60 proc.), okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady (10 proc.) oraz ilości stałych miejsc siedzących z pojeździe (30 proc.). Zamawiający przeznaczył 244,65 mln zł brutto na realizację zadania. Najtańszą ofertę złożyła firma Pesa. Jej wartość wyniosła 238 mln zł brutto. Pod względem ceny następne miejsce zajął Newag, którego oferta opiewa na 244,65 mln zł brutto. W budżecie zamawiającego nie zmieściła się oferta 

Pojazdy zamawiane przez woj. wielkopolskie mają rozpędzać się do 160 km/h. W pojazdach znaleźć ma się minimum 240 miejsc siedzących. Zadaniem wykonawcy będzie także udzielenie instruktażu technicznego w zakresie obsługi, utrzymania pojazdów oraz udzielenia gwarancji na dostarczone przez przewoźnika pojazdy.

Źródło: Rynek Kolejowy

Dowiedz się więcej z książki
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł