Podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami na budowie stacji "Stadion" Wojciechowicz przypomniał, że w ostatnich tygodniach powodzeniem zakończyło się drążenie tuneli pod kamienicami przy ulicach Targowej i Zamoyskiego na Pradze, a także pod tunelami pierwszej linii - w rejonie stacji Świętokrzyska.
Dodał, że obecnie pracują wszystkie cztery tarcze drążące tunele podziemnej kolejki. Tarcza "Krystyna" zbliża się do Wisły - brakuje jej jeszcze ok. 90 metrów. "Spodziewamy się, że będzie na stacji C13 (lewobrzeżna stacja "Centrum Nauki Kopernik" - PAP) w sierpniu tego roku" - powiedział wiceprezydent.
"Elisabetta" - kolejna tarcza pracująca na Pradze - ma dotrzeć do stacji "Centrum Nauki Koperni" we wrześniu. Z kolei dwie tarcze drążące tunele w lewobrzeżnej części miasta - "Anna" i "Maria" - opuściły już stację "Świętokrzyska"; mają zakończyć pracę w październiku.
Wojciechowicz podkreślił, że z 11 tys. 138 metrów tuneli wydrążono już 7 tys. 410 metrów.
Trwają prace przy budowie pasażerskiego łącznika między I i II linią metra, w rejonie stacji "Świętokrzyska". Łącznik torowy (380 metrów) jest już gotowy, trwają prace przy zwrotnicach. "Prace idą zgodnie z harmonogramem, zakończą się 31 sierpnia tego roku" - zaznaczył wiceprezydent.
Początkowo drążenie tunelu pod dnem Wisły planowano od strony Powiśla, jednak podczas budowy doszło do awarii na budowanej stacji "Centrum Nauki Kopernik" - w połowie sierpnia ub.r. stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady.
Zgodnie z projektem tunel II linii metra będzie przebiegał 7-8 metrów pod dnem Wisły i będzie miał długość 600 m. Połączy on stację "Centrum Nauki Kopernik" ze stacją na prawym brzegu Wisły - "Stadion Narodowy".
Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik br. 2013 r.; obecny termin to 30 września 2014 r.