Jak informuje Ministerstwo Finansów, z analizy sprawozdań jednostek samorządowych wynika, że w 2005 r. wydawały one na promocję 109 mln zł, natomiast w 2009 r. już 570 mln zł.
Wydatki na ten cel stanowiły 0,4% dochodów jednostek ogółem i 0,3% wydatków ogółem. Jak wynika z danych resortu, najwięcej na promocję wydają miasta na prawach powiatu i gminy. Najszybciej rosną wydatki na ten cel w miastach na prawach powiatu i w województwach. W przeanalizowanym okresie wydatki w tych pierwszych wzrosły o 535%, natomiast w województwach o 487%. Jak podaje resort finansów, na 2010 rok jednostki samorządu terytorialnego zaplanowały, że wydadzą na promocję 651 mln zł, czyli o 14,7% więcej niż wydały w 2009 r. Największy wzrost wydatków zaplanowały województwa (wzrost o 33,4%), a najmniejszy miasta na prawach powiatu (wzrost o 2,9%).
Opracowanie: Anna Dudrewicz
Źródło: Gazeta Prawna, 6 września 2010 r.