Kryterium najniższej ceny zadecydowało o wyborze najkorzystniejszej oferty, którą okazała się oferta konsorcjum Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu (grupa PKP PLK), Alusta z Poznania. Konsorcjum wyceniło prace na 55,34 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi natomiast 56,58 mln zł brutto. Pozostałe oferty w przetargu złożyły: konsorcjum Strabag Rail Polska, Strabag (55,66 mln zł ), Eiffage Polska Koleje (58,16 mln zł), a także konsorcjum Infra Silesia (grupa DB Schenker), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol (62,1 mln zł).
Inwestycja zakłada wykonanie robót budowlanych w torze nr 2 na odcinku Wróblin Głogowski - Nowa Sól o długości ok. 20 km. Termin realizacji przedsięwzięcia wyznaczono na dzień 1 grudnia 2014 r.
"Nadodrzanka" należy do kluczowych linii kolejowych. Prowadzi ona z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa ta stanowi istotny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.
Trwająca już od kilku lat modernizacja magistrali nadodrzańskiej to jeden z głównych projektów, jakie realizuje PKP PLK. Spółka przewiduje również dalszą jej modernizację planowaną w okresie 2013-2016 r.
Źródło: www.wnp.pl