Pytanie:
Jesteśmy zespołem szkół wcześniej w składzie było gimnazjum, które teraz jest likwidowane. W jaki sposób można przenieść pracownika sekretarza szkoły gimnazjum z naszej szkoły do innej szkoły na stanowisko referenta po konsultacji z wydziałem edukacji? Nie będzie etatu w przyszłym roku dla sekretarza gimnazjum ponieważ jest ono wygaszane oraz nie może być też stanowiska sekretarza szkoły gimnazjum. Sekretarz szkoły wobec tego otrzymałby wypowiedzenie umowy jest jednak możliwość przeniesienia go do innej szkoły bo tam jest wolny etat referenta. Proszę o odpowiedź jak krok po kroku powinna wyglądać procedura przeniesienia tego pracownika sekretarza szkoły do innej szkoły na stanowisko referenta?

Odpowiedź:
Zgodnie z treścią art. 230 ust. 2 ustawy z 14.12.2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe w latach szkolnych 2017/2018 lub 2018/2019 do pracowników niebędących nauczycielami, o których mowa w art. 7 ustawy z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe, zatrudnionych w gimnazjach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, stosuje się odpowiednio przepisy art. 22 i art. 23 ustawy z 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych – dalej u.p.s.

Odpowiednie zastosowanie ww. przepisów umożliwia zastosowanie ich także do stanowisk "nieurzędniczych". W omawianej sprawie sekretarz szkoły należy do kategorii stanowisk pomocniczych i obsługi (załącznik nr 3, tabela IV, H, V, lp. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych – a więc właśnie stanowisk "nieurzędniczych".

Zgodnie z treścią art. 22 u.p.s. pracownika samorządowego można na jego wniosek lub za jego zgodą przenieść do pracy w innej jednostce, w tej samej lub innej miejscowości, w każdym czasie, jeżeli nie narusza to ważnego interesu jednostki, która dotychczas zatrudniała pracownika samorządowego, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki przejmującej.

W przypadku przeniesienia pracownika samorządowego do innej jednostki jego akta osobowe wraz z pozostałą dokumentacją w sprawach związanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do jednostki, w której pracownik ma być zatrudniony.

Przeniesienia dokonuje się w drodze porozumienia pracodawców.

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Artykuł pochodzi z programu Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami