Od stycznia do czerwca w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 roku Poczta Polska odnotowała ponad 130 proc. wzrost transakcji BLIKiem, a liczba płatności kartą wzrosła o ponad 20 proc. Największy wzrost miesiąc do miesiąca pod względem płatności kartą nastąpił w marcu. Zauważalny jest także znaczny wzrost płatności bezgotówkowych u kurierów Poczty Polskiej, gdzie do końca czerwca liczba płatności kartą zwiększyła się o ponad 120 proc. w porównaniu z analogicznym okresem z 2019 r.

Różne rodzaje płatności

Dzięki wyposażeniu placówek pocztowych w terminale płatnicze klienci mają nie tylko możliwość płatności bezgotówkowych za usługi. Poczta oferuje także inne wygodne rozwiązania. Klienci mogą skorzystać m.in. z: płatności w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank, wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej, która umożliwia wypłatę gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS, cash-backu – usługi umożliwiającej wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zapłaty za zakupy kartą płatniczą czy zakupu kodów Paysafecard, które umożliwiają sprzedaż voucherów paysafecard do dokonywania płatności w serwisach internetowych.

Wszystkie usługi poczta świadczy we własnej sieci placówek pocztowych, z wyłączeniem agencji pocztowych, bez dodatkowych opłat i dla posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard.

Poczta Polska odnotowuje systematyczny wzrost transakcji bezgotówkowych dokonywanych przy wykorzystaniu terminali płatniczych w placówkach pocztowych. W czerwcu w porównaniu do maja wzrost tych transakcji wahał się od 10 proc. do 25 proc., a zakup kodów Paysafecard wzrósł o ponad 100 proc.