W poniedziałek tj. 21 lipca otwarto oferty w przetargu na budowę liczącej 700 m linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Oferty złożyły konsorcja MTM/Rajbud oraz WPRD Gravel/Tor-Kar-Sson. Tańszą ofertę o wartości 23,37 mln zł, złożył MTM/Rajbud. Jednak zgodnie z pierwotnymi szacunkami, kosztorys inwestorski opiewał na kwotę 16 mln zł. To oznacza, że albo władze Gdańska znajdą dodatkowe środki na tą inwestycję albo przetarg będzie unieważniony i zostanie ogłoszone nowe postępowanie.
– Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne musi najpierw sprawdzić oferty pod katem ich kompletności i zgodności z wymogami przetargu. Jeśli oferty będą prawidłowe pod względem formalnym, miasto będzie musiało podjąć decyzję w sprawach finansowych. Nie przesądzam decyzji, ale po rozstrzygnięciu wcześniejszych przetargów związanych z realizacją projektu GPKM IIIb mamy rezerwy finansowe, które pozwalają nam na zrealizowanie tej inwestycji – mówi Antoni Pawlak, rzecznik prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.
Czas realizacji inwestycji to 11 miesięcy. W ramach zadania oprócz budowy przystanków, przewidziano też m.in. częściową przebudowę przejść dla pieszych, chodników, zatok dla autobusów, a także przebudowę oświetlenia ulicznego.
Warto nadmienić, iż jest to inwestycja kompatybilna z realizowaną budową linii tramwajowej na Morenę. Chodzi o trasę Siedlce-Brętowo, do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W rejonie PKM Brętowo powstanie węzeł przesiadkowy, za którego budowę także odpowiada UM Gdańsk.
Źródło: www.transport-publiczny.pl