Jak poinformował PAP rzecznik GDDKiA Jan Krynicki, przetarg miał formę negocjacji i zgłosiła się tylko jedna firma. Ostatecznie nie złożyła jednak oferty. Rzecznik dodał, że kolejne przetargi będzie organizował rzeszowski oddział GDDKiA.

„Zakładamy, że stanie się to w najbliższych miesiącach. Zakładamy również, że będzie to jeden przetarg obejmujący wszystkie siedem MOP-ów” - zaznaczył Krynicki.

Polecamy szkolenie
Zamówienia publiczne do 30.000 euro z uwzględnieniem nowelizacji Pzp z 2016 r.
  • rzetelna i aktualna wiedza

 

Fragment autostrady A4 od Tarnowa (woj. małopolskie) do Korczowej (woj. podkarpackie) liczy ponad 180 km. W budowie jest jeszcze jeden odcinek tej trasy między Rzeszowem a Jarosławiem na Podkarpaciu. Obecnie na tym odcinku trasy nie ma żadnej stacji paliw. Kierowcy, aby zatankować muszą zjechać z autostrady. Działa tylko kilka MOP-ów, na których dostępne są m.in. toalety, miejsca piknikowe i place zabaw.

MOP-y, które są przy polskich autostradach dzielą się na trzy kategorie. Pierwsza to miejsca o funkcji wypoczynkowej, gdzie znajdują się tylko m.in. parkingi i sanitariaty. MOP-y kategorii II dodatkowo mają stacje paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe czy punkty informacji turystycznej. Natomiast MOP-y kategorii III mają również obiekty noclegowe.

Zakończony już przetarg dotyczył MOP-ów kat. II i III. Zgodnie z zapisami przetargu okres dzierżawy MOP-u wynosił 20 lat z możliwością przedłużenia o 10 lat.

Autostrada A4 jest częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę trasy, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady A4 w Polsce wyniesie ok. 670 km. (PAP)