Wiceminister Szubiela, odpowiadający w MSW za nadzór nad wdrożeniem nowych systemów teleinformatycznych, podsumował ostatnie miesiące przygotowań – zarówno po stronie samorządów, jak i ministerstwa.
W swoim piśmie, skierowanym do każdej gminy w Polsce, wiceminister Szubiela przypomniał, że System Rejestrów Państwowych jest projektem złożonym i skomplikowanym i – jak każde zaawansowane rozwiązanie technologiczne w początkach swojego działania produkcyjnego – potrzebuje czasu na ustabilizowanie, a użytkownicy na przyzwyczajenie się do niego. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych jest świadome możliwości pojawienia się różnych niejasności czy wątpliwości. Z tego powodu specjalnie wyznaczeni konsultanci w godzinach 7–19 odpowiadają na pytania gmin.
Czytaj: 10 tys. urzędników zdało egzamin z obsługi nowego Systemu Rejestrów Państwowych>>>
MSW informuje, że w przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości technicznych czy merytorycznych, do stałej dyspozycji gmin jest specjalny Service Desk. Kontakt z nim można uzyskać pod numerem telefonu 42 25 35 499. Obsługę Service Desku będzie zapewniało 25 odpowiednio przeszkolonych konsultantów. Ich liczba będzie dostosowywana do potrzeb obsługi.