Zgodnie z założeniami projektu „Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”, odbieranie i wysyłanie faktur elektronicznych do urzędów stanie się powszechne. Trwają także prace nad standardami odbioru i przetwarzania e-faktur, które pomogą w dostosowaniu systemów informatycznych publicznych jednostek do całkowicie nowych wymagań.
Projekt przewiduje też działania edukacyjne i wspomagające adaptację standardów e-fakturowania skierowane do sektora IT.
"Używanie e-faktur przez jednostki administracji publicznej zmniejszy koszty transakcyjne w obrocie gospodarczym. Do tej pory, fakturę papierową trzeba było wydrukować i przesłać pocztą. To zwiększało wydatki oraz podnosiło koszty firmy i zamawiających. Stosowanie faktur elektronicznych wpłynie również korzystnie na system płatności bezgotówkowych" – podkreśla wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński .
Ministerstwo realizuje projekt z Instytutem Logistyki i Magazynowania z Poznania. Obowiązek wprowadzenia elektronicznych faktur wynika z Dyrektywy 2014/55/UE ws. fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych. Przedsięwzięcie współfinansowane jest z Programu Polska Cyfrowa.
LEX Samorząd Terytorialny Artykuł pochodzi z programu LEX Samorząd Terytorialny Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami |