Silna samorządowa marka, to jednocześnie gwarancja zaufania inwestorów, podkreślił Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP podczas finałowej gali Konkursu Markowy Samorząd.
Gala finałowa Konkursu Markowy Samorząd odbyła się 28 maja w warszawskim Hotelu Sofitel Victoria. Uroczystość otworzył Włodzimierz Albin, Prezes Wolters Kluwer Polska, który w kilku słowach opowiedział o swojej firmie oraz idei samego konkursu.
Samorządy potrzebują silnej marki
Po co samorządom potrzebna jest marka? Zastanawiał się Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP. Jak powiedział, problemem jest nie tyle sposób i skuteczność zapewnienia usług publicznych, ile przede wszystkim kreowanie możliwości rozwoju lokalnej samorządności. Samorządy porównał z korporacjami w kontekście działań ekonomicznych oraz kontaktów wewnętrznych i zewnętrznych, polityki informacyjnej oraz kadrowej.
– To inwestorzy budują domy, miejsca pracy, centra handlowe – gospodarkę. Jak mamy przyciągnąć inwestorów w warunkach nie zawsze czytelnej konkurencji? Decyzja inwestycyjna nie jest związana wyłącznie z rachunkiem ekonomicznym. Z reguły jest podejmowana w warunkach niepewności ekonomicznej, niepewności finansowej, niepewności regulacyjnej. Dlatego też musi być oparta na zaufaniu – tłumaczył minister Dziekoński. – Musimy więc budować zaufanie inwestorów do nas, do samorządów, właśnie przez budowanie marki – marki wiarygodności, rzetelności, przyzwoitości, przewidywalności – podsumował minister.
Pełna treść artykułu dostępna jest w Serwisie Samorządowym:
Opublikowano: www.samorzad.lex.pl