Za rozwój i modernizację serwisu ePUAP z ramienia ministerstwa administracji i cyfryzacji odpowiada Centrum Projektów Informatycznych. To właśnie CPI zamówiło w listopadzie 2012 r. szereg materiałów mających stanowić źródło wiedzy na temat budowania przyjaznych dla użytkownika serwisów, które jednocześnie spełniają cele biznesowe ich właścicieli.



Choć materiały szkoleniowe powstały z myślą o ogólnopolskim portalu usług publicznych, to informacje w nich zwarte z powodzeniem mogą zostać wykorzystane również przez samorządy podczas tworzenia i modyfikacji swoich stron internetowych.
 

Pierwsze opracowanie Materiały szkoleniowe z zakresu użyteczności serwisów internetowych dotyczy ergonomii stron WWW i systemów mobilnych. Odpowiada np. na pytanie, czy „prawo trzech kliknięć to prawda czy mit”, podaje proste sposoby na to, by przy projektowaniu serwisów myśleć o potrzebach użytkowników, pokazuje, jak konstruować informacje, menu, linki, by dostarczać dobrych informacji, jak budować formularze, by były użyteczne.

Drugi materiał – Metody i narzędzia prowadzenia analizy SEO – optymalizacja witryn dla wyszukiwarek internetowych – opisuje m.in. metody zwiększania widoczności serwisów w wyszukiwarkach, poprawiania nawigacji wewnętrznej. Opisuje , jak poprawiać teksty i poprawnie opisywać grafiki.


Trzeci materiał – Raport o dobrych praktykacj w e-administracji – przyda się wszystkim, którzy zarządzają serwisami w administracji
Udostępnione materiały stanowią informację publiczną w rozumieniu Ustawy o dostępie do informacji publicznej.