Pytanie:
Czy kierownik OPS powinien mieć zakres czynności czy wystarczy tylko pełnomocnictwo do zarządzania jednostką? Jeżeli powinien być zakres czynności, to czy podpisuje go burmistrz?

Odpowiedź:
Kierownik GOPS powinien otrzymać zakres czynności podpisany przez burmistrza.

Uzasadnienie:

Przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych - dalej u.o.p.s. nie wspominają wprost o obowiązku przekazywania pracownikom zakresu czynności, jednakże w kontekście art. 27 ust. 3 u.o.p.s. należy stwierdzić, że pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku urzędniczym należy wręczyć zakres czynności określony dla zajmowanego stanowiska, gdyż jest to jedno z kryteriów oceny okresowej.

Zgodnie z poz. 1 cz. I tabeli H załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych stanowisko kierownika jednostki samorządowej – także kierownika ośrodka pomocy społecznej – jest stanowiskiem kierowniczym urzędniczym. Zatem należy uznać, że kierownikowi OPS powinien zostać określony zakres czynności wskazany w art. 27 ust. 3 u.o.p.s. Zgodnie z art. 7 pkt 1 u.o.p.s. wójt (burmistrz) wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Tym samym wskazany zakres czynności powinien podpisać burmistrz. 

Vademecum Głównego Księgowego
Artykuł pochodzi z programu Vademecum Głównego Księgowego
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami