Pytanie:
Czy kierownik OPS powinien mieć zakres czynności czy wystarczy tylko pełnomocnictwo do zarządzania jednostką? Jeżeli powinien być zakres czynności, to czy podpisuje go burmistrz?
Odpowiedź:
Kierownik GOPS powinien otrzymać zakres czynności podpisany przez burmistrza.
Uzasadnienie:
Przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych - dalej u.o.p.s. nie wspominają wprost o obowiązku przekazywania pracownikom zakresu czynności, jednakże w kontekście art. 27 ust. 3 u.o.p.s. należy stwierdzić, że pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku urzędniczym należy wręczyć zakres czynności określony dla zajmowanego stanowiska, gdyż jest to jedno z kryteriów oceny okresowej.
Zgodnie z poz. 1 cz. I tabeli H załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych stanowisko kierownika jednostki samorządowej – także kierownika ośrodka pomocy społecznej – jest stanowiskiem kierowniczym urzędniczym. Zatem należy uznać, że kierownikowi OPS powinien zostać określony zakres czynności wskazany w art. 27 ust. 3 u.o.p.s. Zgodnie z art. 7 pkt 1 u.o.p.s. wójt (burmistrz) wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Tym samym wskazany zakres czynności powinien podpisać burmistrz.
Kierownik GOPS powinien otrzymać zakres czynności podpisany przez burmistrza
Kierownikowi OPS powinien zostać określony zakres czynności wskazany w art. 27 ust. 3 u.o.p.s. Zgodnie z art. 7 pkt 1 u.o.p.s. wójt (burmistrz) wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Tym samym wskazany zakres czynności powinien podpisać burmistrz.