Długość całej trasy od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km, a jej budowę podzielono na trzy zadania. Wcześniej została też wybrana oferta firmy Astaldi na trzeci fragment o długości ok. 19 km.
Dragados został wybrany na wykonawcę środkowego fragmentu. Zwycięska oferta opiewała na kwotę 310,47 mln zł wobec budżetu zamawiającego w wysokości 529,18 mln zł. Drugą najtańszą ofertę o wartości 324,9 mln zł złożyło konsorcjum Budimeksu i Heilit Woerner.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydowały: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.).
Ta inwestycja to fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław, która ma zapewnić powiązanie woj. dolnośląskiego z krajowym układem drogowym woj. wielkopolskiego i Polski północnej a również poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia z południowym i zachodnim rejonem woj. dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.
Źródło: www.wnp.pl