Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone w grudniu 2012 r. Zadanie obejmuje m.in. przebudowę i modernizację układów torowych stacji Radom, modernizację i budowę sieci trakcyjnej, budowę wiat peronowych oraz budynku siedziby LCS Radom.
Oferta konsorcjum Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones, Electren opiewa na 121,84 mln zł, wobec budżetu zamawiającego (którym jest PKP PLK) o wartości 181,07 mln zł. O wygranej Hiszpanów zadecydowała najniższa cena. Wadium wynosi 3 mln zł.
Pozostałe oferty w przetargu złożyły: konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Viamont DSP (Czechy), Szentesi Vasútépíö (Węgry); Feroco oraz Trakcja PRKiI.
Warto podkreślić, że jest to już kolejny duży przetarg kolejowy, jaki ostatnio wygrała grupa ACS w Polsce. Jako wcześniejszą PKP PLK wybrały wartą 312,51 mln zł ofertę konsorcjum Dragados, Vias y Construcciones, Electren jako najkorzystniejszą w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny.
ACS jest największym koncernem budowlanym w Hiszpanii i drugim - po francuskim Vinci - w Europie. Spółka Dragados jest natomiast spółką całkowicie zależną od ACS. W 2013 r. grupa, w której skład wchodzi też m.in. Hochtief, zanotowała 38,37 mld euro przychodów i 702 mln euro zysku netto.
Electren należy z kolei do Vias y Construcciones, a ten do ACS. Od października 2013 r. Dragados kontroluje też 100 proc. kapitału Pol-Aquy.
Na zrealizowanie inwestycji zwycięzca będzie miał 12 miesięcy.
Źródło: www.wnp.pl