Cztery firmy zaproponowały kwoty od 30,4 mln zł do prawie 48 mln zł brutto. PKP SA zamierza tymczasem przeznaczyć na ten cel 25,9 mln zł brutto - można przeczytać w informacji z zestawienia ofert w przetargu zamieszczonej na stronie internetowej PKP SA, które prowadzą przetarg.
Najtańszą ofertę, na kwotę 30,4 mln zł, przedstawiła firma SKB SA z Warszawy, najdroższą - na sumę niemal 48 mln zł - Torpol SA. Białostocka spółka Fadbet SA zaproponowała 42,8 mln zł, a Budimex SA - 36,2 mln zł brutto.
Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA poinformowała, że na razie trwa analiza ofert i dopiero po jej zakończeniu będą podejmowane decyzje.
PKP SA informowało wcześniej, że modernizacja dworca kolejowego w Białymstoku ma być dofinansowana z UE z programu Polska Wschodnia. W całej Polsce przewoźnik planuje zmodernizować około dwustu dworców w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.
PKP SA chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest też nowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejsc parkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układu pomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowy monitoring.
Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działać tymczasowy, tzw. kontenerowy.
"Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jest przywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dla pasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historyczny kształt" - informował wcześniej rzecznik PKP SA Michał Stilger. Dodał, że przywrócony zostanie historyczny charakter wnętrza poczekalni – posadzki, żeliwnych słupów, zdobienia ścian i sufitów.
Stilger wyjaśniał też, że PKP SA koncentruje się na przebudowie dworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowych lub trasach przewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajduje się na międzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajów nadbałtyckich. (PAP)