Na początku marca oferta tej włoskiej firmy została ponownie uznana za najkorzystniejszą w tym przetargu, który prowadzi białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ponowną ocenę ofert w tym przetargu nakazała wcześniej GDDKiA Krajowa Izba Odwoławcza, która rozpatrywała odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu złożone przez innego oferenta. W obu wybrano firmę Impresa Pizzarotti. Teraz to ta firma Impresa Pizzarotti & C.S.p.A, odwołała się od wygranego przez siebie przetargu. Odcinek Via Baltica Łomża-Zachód do węzła Kolno to główny fragment planowanej obwodnicy Łomży. Jak poinformowała w poniedziałek PAP rzeczniczka Krajowej Izby Odwoławczej Magdalena Grabarczyk, odwołanie wpłynęło i już skierowano je do składu orzekającego KIO, który ma trzy dni na wyznaczenie terminu posiedzenia w tej sprawie z udziałem stron postępowania. Rzeczniczka KIO poinformowała, że Impresa Pizzarotti chce odrzucenia jej oferty w przetargu, bo uważa, że nie jest już związana ofertą. "Odwołujący domaga się odrzucenia swojej oferty, gdyż twierdzi, że nie jest już nią związany (nie przedłużył terminu związania ofertą)" - poinformowała Grabarczyk. Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował PAP, że odwołanie złożone przez włoską firmę trafiło do analizy w zespole prawnym. "Ton on przeanalizuje wnioski i uzasadnienie zawarte w tym dokumencie. Wówczas przedstawimy swoje stanowisko. W tej chwili wstrzymujemy się od komentarza" - dodał rzecznik. Impresa Pizzarotti wygrała przetarg na projekt i budowę głównego fragmentu łomżyńskiej obwodnicy kwotą 442,8 mln zł brutto, co stanowiło - jak informowali drogowcy - 46 proc. ceny zamawiającego na tę inwestycję, spełnione były również inne kryteria poza ceną. Odwołujące się do KIO konsorcjum firm PORR SA i Unibep SA proponowały 473,3 mln zł. W przetargu startowało 11 podmiotów. Odcinek od węzła Łomża-Zachód do węzła Kolno to główny, zasadniczy fragment obwodnicy Łomży; ma powstać m.in nowy most na rzece Narew o długości 1,2 km. Całą obwodnicę Łomży będą tworzyć dwa odcinki: Łomża-Zachód - węzeł Kolno (13 km) i Łomża Południe - Łomża-Zachód (prawie 7,2 km). Będzie to ostatnia z dziewięciu umów na S61 Via Baltica, za których realizację odpowiada białostocki oddział GDDKiA. Wcześniej drogowcy planowali podpisać tę umowę w marcu. GDDKiA w Białymstoku odpowiada za budowę Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna (to siedem kontraktów), budowę obwodnicy Suwałk oraz odcinek tej trasy Suwałki-Budzisko.(PAP)
Firma chce odrzucenia jej oferty w wygranym przetargu na odcinek drogi
Firma Impresa Pizzarotti, która wygrała przetarg na projekt i budowę 13 km odcinka trasy S61 Via Baltica Łomża-Zachód - węzeł Kolno chce, by odrzucić jej ofertę - poinformowały w poniedziałek GDDKiA w Białymstoku oraz Krajowa Izba Odwoławcza.