Służba przygotowawcza przez Internet dla nowych pracowników samorządowych, cykl szkoleń i warsztatów dla jednostek samorządu terytorialnego oraz konkurs na najlepszą stronę BIP – to zadania realizowane w ramach działania 5.2 PO KL przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
MSWiA jest autorem projektu: „Szkolenia i pomoc doradcza w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym”, którego zadaniem jest upowszechnienie rozwiązań zwiększających skuteczność przeciwdziałania korupcji w jednostkach samorządu terytorialnego. Projekt jest realizowany w trzech obszarach i polega na: uruchomieniu nowego portalu i szkoleń e-learningowych, organizacji wykładów i warsztatów dla urzędników oraz zorganizowaniu konkursu na najbardziej przejrzystą stronę internetową BIP. Projekt potrwa do końca lutego 2011 roku.
Opracowanie: Anna Dudrewicz.
Źródło: Rzeczpospolita, 12 sierpnia 2010 r.