Początkowo, aż 11-kilometrową linię tramwajową w Olsztynie miało wybudować hiszpańskie FCC Construccion. Jednak w sierpniu 2013 r. prezydent Olsztyna zerwał z Hiszpanami kontrakt. Głównym powodem było niewielkie zaawansowanie prac. Po tej sytuacji magistrat postanowił dokończyć inwestycję w ramach kilku mniejszych przetargów.
Obecnie do przetargu zostanie dopuszczonych tylko siedmiu wykonawców. O wygranej zadecyduje najniższa cena. Na realizację inwestycji zwycięski wykonawca będzie miał 280 dni.
- Odnoga na Stare Miasto mimo stosunkowo niewielkiej długości (ok. 800 metrów) będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama - Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie - w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty - podał magistrat.
Źródło: wnp.pl