W skład konsorcjum wchodzą dwie inne spółki z Hiszpanii - Vias y Construcciones oraz Electren. O wygranej w przetargu zadecydowało kryterium najniższej ceny. Zamawiający swój budżet wycenił na poziomie 426,21 mln zł.
Dzięki modernizacji linii kolejowej prowadzącej do portu w Gdańsku jej przepustowość ma wzrosnąć trzykrotnie.
- Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno - logistycznego - informowały już wcześniej PKP PLK.
- Jednym z istotnych elementów prac jakie zostaną wykonane jest budowa nowego dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji pozwoli na swobodną żeglugę statków w kierunku Gdańska - dodano również.
Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny, o długości ponad 16 km, jest przeznaczona dla ruchu towarowego. Niestety z uwagi na słaby stan techniczny, od 2002 r. ruch kolejowy odbywa się tylko po jednym torze. Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Co do zasady prędkość maksymalna na linii to 60 km/h. W rzeczywistości jednak, w niektórych miejscach ze względu na słaby stan techniczny torów pociągi są zmuszone jechać z prędkością 20 km/h.
- Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas - ogłosiło PKP PLK.
Termin realizacji inwestycji wynosi 24 miesiące.
Źródło: www.wnp.pl