Z dniem 6 stycznia 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. poz. 8). W wyniku nowelizacji zmieniony został przepis art. 32 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2014 r. poz. 150, ze zm.). Wprowadzona zmiana polega na wydłużeniu okresu, w jakim na gminie ciąży obowiązek pokrycia kosztów przeprowadzki oraz zapewnienia lokalu zamiennego najemcy, którego umowa najmu zostaje wypowiedziana w związku z koniecznością opróżnienia lokalu na skutek rozbiórki lub remontu budynku. Dotychczas obowiązujące przepisy przewidywały, że obowiązek ten wygaśnie z dniem 31 grudnia 2015 r.
Natomiast zgodnie z nowymi przepisami obowiązek zapewnienia lokalu zamiennego będzie spoczywał na gminach do dnia 31 grudnia 2017 r.
Do końca roku 2017 gminy obowiązane będą do zapewnienia lokalu zamiennego
Nowe przepisy wydłużają, do dnia 31 grudnia 2017 r., okres w jakim na gminie ciąży obowiązek zapewnienia lokalu zamiennego.