45 proc. kandydatów na prezydentów miast w jesiennych wyborach samorządowych nie korzystało z internetu do komunikowania się z wyborcami - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Instytutu Spraw Publicznych przesłanego w czwartek PAP.
Według ISP, ponad 70 proc. kandydatów na prezydentów miast miało w czasie kampanii wyborczej własne strony internetowe. Jak zwracają uwagę autorzy badania, nieco ponad połowa z nich opublikowała na stronie swój adres e-mail, a 42 proc. zamieściło formularze kontaktowe.
Z wyliczeń ISP wynika również, że na tydzień przed wyborami zidentyfikowano 78 oficjalnych profili kandydatów na Facebooku.
Na pytania ISP dotyczące programu wyborczego przesłane pocztą elektroniczną odpowiedziało 38 proc. kandydatów, którzy udostępnili swój adres e-mail; Spośród kandydatów posiadających na swoich stronach formularze www odpowiedziało 28 proc; 13 proc. pytań zadanych za pomocą profilu w serwisie Facebook doczekało się odpowiedzi.
Badanie pochodzi z raportu pod red. dr. Jana Zająca i dr. Dominika Batorskiego ,,Komunikacja internetowa w kampanii samorządowej 2010". Badania składały się z pięciu modułów, dotyczących m.in. analizy stron kandydatów, dostępności informacji o kandydatach w wyszukiwarkach oraz wykorzystania przez kandydatów serwisu Facebook.(PAP)
tgo/ la/ jbr/
Według ISP, ponad 70 proc. kandydatów na prezydentów miast miało w czasie kampanii wyborczej własne strony internetowe. Jak zwracają uwagę autorzy badania, nieco ponad połowa z nich opublikowała na stronie swój adres e-mail, a 42 proc. zamieściło formularze kontaktowe.
Z wyliczeń ISP wynika również, że na tydzień przed wyborami zidentyfikowano 78 oficjalnych profili kandydatów na Facebooku.
Na pytania ISP dotyczące programu wyborczego przesłane pocztą elektroniczną odpowiedziało 38 proc. kandydatów, którzy udostępnili swój adres e-mail; Spośród kandydatów posiadających na swoich stronach formularze www odpowiedziało 28 proc; 13 proc. pytań zadanych za pomocą profilu w serwisie Facebook doczekało się odpowiedzi.
Badanie pochodzi z raportu pod red. dr. Jana Zająca i dr. Dominika Batorskiego ,,Komunikacja internetowa w kampanii samorządowej 2010". Badania składały się z pięciu modułów, dotyczących m.in. analizy stron kandydatów, dostępności informacji o kandydatach w wyszukiwarkach oraz wykorzystania przez kandydatów serwisu Facebook.(PAP)
tgo/ la/ jbr/