– Dla potrzeb realizacji inwestycji jedną z głównych przeszkód, determinantą przetargu, podpisania umowy są procedury środowiskowe. One często trwają bardzo długo – mówił minister. Wskazując na przykład, minister Adamczyk przytoczył drogę ekspresową S7 między Krakowem a granicą woj. świętokrzyskiego – Dwanaście lat procedowana decyzja środowiskowa została uchylona w ubiegłym roku przez sąd administracyjny – przypomniał.
Celem ministerstwa jest utworzenie takiej sieci dróg, która pozwoli na to, by jadąc drogą ekspresową nie zjeżdżać na moment na drogę o niższym standardzie, by następnie wrócić na drogę ekspresową. Z uzupełnieniem zdefragmentaryzowanych ciągów resort napotyka jednak problemy. Ciężko jest bowiem sprawnie uzyskać odpowiednią decyzję środowiskową. Minister Adamczyk wskazał na drogę S7 w okolicach Skarżyska Kamiennej oraz wschodnią obwodnicę Warszawy, które to inwestycje byłyby sfinalizowane wcześniej, gdyby nie procedury środowiskowe.
Źródło: www.rynekinfrastruktury.pl