Według Urzędu dostawcy są zobowiązani poinformować abonentów o zmianie ceny za transmisję danych w roamingu poprzez opublikowanie nowych stawek na swojej stronie internetowej najpóźniej miesiąc przed rozpoczęciem obowiązywania nowych stawek. Natomiast abonenci mają prawo do wypowiedzenia umowy, jeśli nie zgadzają się na nowe stawki. W przypadku wypowiedzenia umowy abonent jest zobowiązany do zwrotu ulgi przyznanej mu przy zawarciu umowy.
UKE przypomina też, że w ramach Polityki Uczciwego Korzystania dostawca usług może naliczyć dodatkową opłatę z tytułu roamingu w przypadku stwierdzenia niestandardowego lub niewłaściwego korzystania przez klientów z usług roamingu. Taka sytuacja może mieć miejsce na przykład, gdy klienci stale korzystają z roamingu w Unii Europejskiej do celów innych niż okresowe podróże.
Czytaj: Prawie wszyscy mają już roaming bez dodatkowych opłat>>