Jak podaje ECS, o ile w 2015 roku wpłynęło do tej instytucji 3454 spraw, to w 2018 już 5321 (przyrost o 1867).
Z przeglądu tych danych wynika, że prawie trzecia część transgraniczni konsumenci zgłaszają do ECK sprawy dotyczące usługi lotnicze (opóźniony/ uszkodzony bagaż, odwołany/ opóźniony lot, problemy przy płatności, niesprawiedliwe rozliczenia kosztów anulacji biletu). 13 proc. skarg dotyczy odzieży i obuwia (najczęściej towar niezgodny z umową), 5 proc. portali randkowych (automatyczne przedłużenie subskrypcji konta), 4 proc. elektroniki (głównie zakup telefonów).
Czytaj: Polskie e-sklepy słabo radzą sobie ze sprzedażą transgraniczną>>
Natomiast zagraniczni konsumenci najczęściej skarżyli się na polskich przedsiębiorców w zakresie zakupu produktów medycznych np. aparatów słuchowych, usług lotniczych oraz edukacji pozaszkolnej (kursy językowe).
Konsumenci z polski najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z:
- Niemiec (14% skarg)
- Wielkiej Brytanii (8% skarg)
- Luksemburga (8% skarg)
- Irlandii (7% skarg)
Na polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli się konsumenci z:
- Czech (20% skarg)
- Rumunii (12% skarg)
- Litwy (10% skarg)
- Bułgarii (8% skarg)
Więcej przydatnych materiałów znajdziesz w LEX:
Zwrot, wymiana i reklamacja towaru a rejestracja obrotu na kasie fiskalnej >
Reklamacje w księgach rachunkowych >
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.