Stanowisko takie znalazło się w uchwale programowej, przyjętej 11 października 2014 r. przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Izby Adwokackiej w Warszawie.
Zgromadzenie stwierdziło, że koniecznym jest przeprowadzanie akcji marketingowych promujących zawód adwokata. Za równie istotne uznano promowanie wiedzy z zakresu zarządzania i marketingu prawniczego, a także edukację w zakresie narzędzi informatycznych przeznaczonych dla profesjonalnych pełnomocników oraz bezpieczeństwa danych szczególnie wrażliwych, w tym danych osobowych.
Zgromadzenie opowiedziało się za kontynuacją akcji pro bono zarówno na szczeblu ogólnopolskim, jak i lokalnych. Uchwała zachęca adwokatów do indywidualnych aktywności wspierających organizacje pożytku publicznego i organizacje społeczne.
Zgromadzenie oczekuje tez od ORA umożliwienia tworzenia w jej strukturach wyspecjalizowanych komórek, w których dobrowolnie mogliby skupiać się adwokaci zainteresowani daną dziedziną prawa.
W uchwale zaleca się radzie podjęcie działań zmierzających do negocjowania ofert grupowych dotyczących zakupów z zakresu systemu informacji prawnej, usług biurowych czy też pakietów ubezpieczeniowych, kart sportowych itp.
Adwokaci warszawscy zobowiązali ORA do opracowania i wdrożenia programu zwalczania nieuczciwej konkurencji w dwóch wymiarach. Zewnętrznym – poprzez podejmowanie działań prawnych przewidzianych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w wymiarze wewnętrznym – poprzez piętnowanie naruszeń etyki zawodowej przez adwokatów dopuszczających się deliktów dyscyplinarnych związanych z nieuczciwą konkurencją.
Warszawscy adwokaci będą promować swój zawód
Samorząd winien zadbać o reklamę zawodu adwokata, działalność społeczną kształtującą wizerunek palestry oraz o zwalczanie nieuczciwej konkurencji taką reakcję proponują warszawscy adwokaci na zwiększenie liczby adwokatów, przy jednoczesnym braku wzrostu zapotrzebowania na usługi prawne.