Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", ci ostatni od dawna skarżyli się, że firmy technologiczne oferujące darmowe aplikacje do czatowania i telefonię internetową mogą zarabiać na danych internautów przez wyświetlanie reklam, bo nie obowiązują ich surowe regulacje unijne (np. wymóg wyrażenia przez klienta zgody marketingowej).
Te dysproporcje przynajmniej częściowo koryguje projekt nowej dyrektywy w sprawie europejskiego kodeksu łączności elektronicznej, przedstawiony niedawno przez Komisję Europejską. Za planowaną zmianą stoi założenie, że nie ma dziś powodu, dla którego wiadomości przesyłane przez aplikacje mobilne czy połączenia głosowe przez internet mają być słabiej chronione niż SMS-y czy rozmowy w sieci komórkowej, skoro chodzi de facto o te same usługi.
Nowe obowiązki mają też dotyczyć prywatności użytkowników i bezpieczeństwa korzystania przez nich z usług podmiotów umożliwiających komunikację internetową. Więcej>>
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna / Autor: Emilia Świętochowska