Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego proponuje, aby przerwa reklamowa między programami trwała maksymalnie 15 minut. Zarazem pozostać w mocy mają przepisy stanowiące, że filmy można przerywać raz na 45 minut, a seriale co 20 minut. To się jednak nie podoba największym prywatnym nadawcom. - Proponujemy wprowadzenie zmiany w art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji i zezwolenie na przerywanie filmów wyprodukowanych dla telewizji (z wyłączeniem serii, seriali i audycji dokumentalnych) oraz filmów kinematograficznych raz na 30 minut, zgodnie z treścią Dyrektywy o Audiowizualnych Usługach Medialnych” – pisze prezes Telewizji Polsat Mirosław Błaszczyk w piśmie Cyfrowego Polsatu do wiceministra kultury Andrzeja Wyrobca. Analogiczną propozycję zgłasza również TVN. – Nie sądzę, aby należało się zasłaniać interesem widza. Ale zarazem nie widzę nic złego w tym, że zamiast jednej długiej przerwy będą dwie krótsze – mówi prof. Wiesław Godzic, medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Więcej:
 Dziennik Gazeta Prawna>>>

Czytaj: Polsat ukarany za nadmiar reklam>>>

ID produktu: 40161483 Rok wydania: 2012
Autor: Monika Namysłowska
Tytuł: Reklama. Aspekty prawne>>>