Jak informuje Ministerstwo Sprawiedliwości, odbyło się ono 30 kwietnia br. w siedzibie resortu sprawiedliwości.
Z informacji wynika, że wkrótce projekt dokumentu dedykowanego sądom powszechnym zostanie przesłany do konsultacji prezesom sądów apelacyjnych i okręgowych oraz stowarzyszeniom sędziowskim. Opinie i uwagi prezesów oraz sędziów będą cennym materiałem kończącym redagowanie „Zbioru…”. Do przygotowania dokumentu zostały wykorzystane m.in. wyniki anonimowych ankiet skierowanych do rzeczników prasowych sądów oraz dziennikarzy relacjonujących sprawy sądowe.
Zespół jest w trakcie opracowania zestawu informacji pomocnych dziennikarzom, którzy przygotowują materiały w sądach i chcą uzupełnić swoją wiedzę. Zbiór ten będzie zawierać m.in. informacje o zasadach nagrywania rozprawy, ochrony wizerunku, dostępu do akt czy o zdobywaniu informacji na poszczególnych etapach spraw.
Magdalena Tabernacka,Aleksandra Szadok-Bratuń
Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja>>>
Zespół ds. Standardów Komunikacji w Sądach został powołany w czerwcu 2014 r. przez Ministra Sprawiedliwości i Przewodniczącego Krajowej Rady Sądownictwa. W jego skład wchodzą przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz członkowie Krajowej Rady Sądownictwa.
Czytaj: Sądowi rzecznicy szukają sposobu na komunikację>>>