Zmiany projektowane w ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi przewidują m.in.
- wprowadzenie systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w sądach administracyjnych jako mechanizmu wspierającego prowadzenia akt sprawy sądowej;
- możliwość wglądu w akta sprawy prowadzone w postaci elektronicznej (alternatywa dla dotychczasowego sposobu zapoznania się z treścią pism w sprawie, tj. osobistego stawiennictwa w siedzibie sądu);
- kompleksowe uregulowanie kwestii tworzenia i doręczania dokumentów elektronicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem ESP/podpisu elektronicznego;
- wprowadzenie fikcji e-doręczenia dokumentów, stanowiącej co do istoty mechanizm tożsamy z przyjętym na gruncie Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
Rząd planuje informatyzację sądów administracyjnych
Kompleksową elektronizację postępowania sądowo-administracyjnego zapewnić mają rozwiązania prawne, których projekt przyjęla we wtorek Rada Ministrów.