Celem nowelizacji z 12 lutego 2010 r. jest stworzenie korzystniejszej sytuacji prawnej dla podmiotów wykonujących przewozy drogowe w warunkach kryzysu gospodarczego i narastających trudności na rynkach krajowych oraz międzynarodowych. Nowa ustawa umożliwi odbycie w trybie przyspieszonym kwalifikacji wstępnej przez kierowców w transporcie drogowym. Rozwiązanie to uprości i przyspieszy procedurę związaną z uzyskaniem uprawnień do podejmowania pracy na stanowisku kierowcy wykonującego przewozy drogowe. W efekcie, nowe regulacje przyczynią się do stworzenia łatwiejszego dostępu do zawodu kierowcy dla osób, które spełnią odpowiednie wymagania przewidziane w ustawie.
Po dniu wejścia w życie nowelizacji, zagraniczny podmiot wykonujący międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy będzie obowiązany wypełnić blankiet zezwolenia na wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej najpóźniej przed wjazdem na terytorium RP pojazdu samochodowego, którym przewóz ten jest wykonywany. Ściślejsza kontrola przewozów, pod kątem wymogów przewidzianych w zezwoleniu, powinna zwiększyć realne wykorzystanie zezwoleń przez przewoźników z państw spoza UE, co z kolei powinno spowodować wzrost popytu na polskie zezwolenia przez wspomniane państwa.
Nowelizacja wprowadza też nowe regulacje dotyczące zasad wykonywania przewozów kabotażowych w transporcie drogowym rzeczy przez zagranicznych przewoźników na terytorium RP. Sprecyzowaniu ulegają zasady ułatwiające ich kontrolę przez upoważnione służby, przyczyniając się do wyeliminowania nieuczciwej konkurencji ze strony podmiotów zagranicznych.
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Po dniu wejścia w życie nowelizacji, zagraniczny podmiot wykonujący międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy będzie obowiązany wypełnić blankiet zezwolenia na wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej najpóźniej przed wjazdem na terytorium RP pojazdu samochodowego, którym przewóz ten jest wykonywany. Ściślejsza kontrola przewozów, pod kątem wymogów przewidzianych w zezwoleniu, powinna zwiększyć realne wykorzystanie zezwoleń przez przewoźników z państw spoza UE, co z kolei powinno spowodować wzrost popytu na polskie zezwolenia przez wspomniane państwa.
Nowelizacja wprowadza też nowe regulacje dotyczące zasad wykonywania przewozów kabotażowych w transporcie drogowym rzeczy przez zagranicznych przewoźników na terytorium RP. Sprecyzowaniu ulegają zasady ułatwiające ich kontrolę przez upoważnione służby, przyczyniając się do wyeliminowania nieuczciwej konkurencji ze strony podmiotów zagranicznych.
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line