Spółka ClickQuickNow organizująca konkursy SMS i online wprowadzała konsumentów w błąd. Przedsiębiorca nie uprzedzał konsumenta, że wzięcie udziału w konkursie może wiązać się z dodatkowymi kosztami.
Praktyki stosowane przez spółkę zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W toku postępowania ustalono, że w regulaminach konkursów brakuje podstawowych informacji o warunkach udziału w konkursie m.in. o cenie i liczbie SMS-ów, które uczestnik musi wysłać by w ogóle zakwalifikować się do gry. Skutkiem tego była niemożność ustalenia przez konsumenta tego, z jakimi kosztami wiązać się będzie usługa. Urząd uznał, że stosowanie takiej praktyki stanowi naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. W postępowaniu przedsiębiorcy UOKiK dopatrzył się także nierównego traktowania stron kontraktu, ponieważ spółka zastrzegała sobie wyłączne prawo do interpretacji postanowień umowy.
Opracowanie: Monika Sewastianowicz
Źródło: www.uokik.gov.pl, stan z dnia 16 listopada 2012 r.